Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Η βιο-ψυχολογία της αναζήτησης πληροφοριών

Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο όπως τα ζώα ψάχνουν την τροφή τους (Pirolli, 2000). Όταν ένα ζώο βρει τροφή προσπαθεί να φάει όσο το δυνατό περισσότερο εκεί ακριβώς όπου τη βρίσκει. Αφού η τροφή εχει καταναλωθεί και δεν έχουν μείνει άλλα αποθέματα, το ζώο θα αναγκαστεί να φύγει αναζητώντας τη σε άλλο μέρος.
Ομοίως ένα site που προσφέρει πλούσια "προς βρώση" πληροφορία δημιουργεί την τάση στο χρήστη να καταναλώσει όσο περισσότερη είναι δυνατό. Μετά την κατανάλωση ακολουθεί η περιήγηση στο επόμενο site.
Επίσης, όπως τα ζώα ακολουθούν τη μυρωδιά για την αναζήτηση τροφής, οι άνθρωποι ακολουθούμε μια διαδικτυακή οσμή που αναδύουν οι λέξεις-κλειδιά, οι εικόνες και άλλα ερεθίσματα. Όταν οι λέξεις-κλειδιά συνδέονται στενά με την πληροφορία που ψάχνουμε, η μυρωδιά γίνεται ακόμα πιο έντονη καθηλώνοντας την όσφρηση και την προσοχή μας.
Συχνά, ωστόσο, η μυρωδιά είναι παραπλανητική οδηγώντας μας σε site με μηδαμινή αξιοπιστία ή εγκυρότητα. Χρειάζεται να εξασκήσουμε καλά την αίσθηση της διαδικτυακής όσφρησης και να μάθουμε να μην κατεβάζουμε αμάσητη την εκάστοτε πληροφορία..!

Δεν υπάρχουν σχόλια: