Κυριακή 4 Ιουνίου 2017

Minds run free


Το τελευταίο 3μηνο έχω ξεκινήσει το τρέξιμο. Όταν έλαβα το τεύχος Μαΐου του περιοδικού The Psychologist ένιωσα μια περίεργη επιβεβαίωση. Ταυτίζομαι απόλυτα με το κεντρικό άρθρο “Minds run free”. Η προσωπική μου εμπειρία μέχρι στιγμής μου έχει δείξει ότι έκτος από τα οφέλη της σωματικής άσκησης, γυμνάζεται η δημιουργικότητά μου και η όρεξή μου για πολλές ακόμα δραστηριότητες. Αν με ρωτούσες πριν από ένα χρόνο αν θα έκανα το τρέξιμο ρουτίνα μου, θα σου απαντούσα ότι το βαριέμαι. Θα απαντούσε όμως το μυαλό μου και θα έλεγε τα δικά του. Άλλωστε εμείς ως ψυχολόγοι κινητοποιούμε τους ανθρώπους να δοκιμάσουν πρώτα κάτι και μετά να απαντήσουν. Η δοκιμή λοιπόν απαντά λέγοντας ότι είναι ένα άκρως τονωτικό χόμπι και προτείνω σε όλους να το δοκιμάσουν τουλάχιστον μια φορά. Ο Γιώργος Παπαγεωργίου (aka: my dear personαλάς) με ενέπνευσε για αυτό το εγχείρημα και μου έδωσε την ώθηση να συνεχίσω. Του στέλνω από εδώ ένα χαμογελαστό “Ευχαριστώ” :)      

Γιατί κάποιος ξεκινά το τρέξιμο; 

Δεν έχει να κάνει μόνο με ένα είδος σωματικής άσκησης. Σύμφωνα με μια έρευνα οι άνθρωποι που το δεύτερο ψηφίο της ηλικίας τους είναι το 9 είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν μια τέτοια δραστηριότητα ή να τρέξουν για πρώτη φορά σε ένα μαραθώνιο. Ίσως η είσοδος σε μια νέα δεκαετία αφυπνίζει το άτομο και το κινητοποιεί για νέους στόχους. Επίσης πολλοί βλέπουν το τρέξιμο με δέος και εμπνέονται να τρέξουν σε διαδρομές φυσικής ομορφιάς.

Τι συμβαίνει στο μυαλό του ατόμου ενώ τρέχει;

  • “Καθαρίζει” η σκέψη του
  • Ξεκαθαρίζει κάποια πράγματα 
  • Τονώνεται η δημιουργικότητα
  • Παράγονται νέες ιδέες

Επιπρόσθετα, σημειώνονται οφέλη στη συναισθηματική του κατάσταση, καθώς μειώνεται το στρες, αυξάνεται η διάθεση και ενδυναμώνεται η ανθεκτικότητα σε συνθήκες πίεσης στη δουλειά.

Τέλος, επειδή ο άνθρωπος που τρέχει ξέρει ότι θα έρθει η ώρα της κούρασης και του πόνου, μαθαίνει να αποδέχεται αυτή την κατάσταση όταν την βιώνει. Η αποδοχή αποτελεί μια φιλοσοφία ζωής και μια στρατηγική αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων.   

Τι περιμένεις; 

Κάνε το τρέξιμο ρουτίνα σου! Ξεκίνα με έναν απλό στόχο, δώσε αμοιβή στον εαυτό σου και συνέχιζε να χτίζεις το “όραμα του δρομέα”! 



Δεν υπάρχουν σχόλια: