Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Ήμουν άπιστη


Η απιστία εμφανίζεται σε διάφορες σχέσεις. Βέβαια με το άκουσμά της στο μυαλό μας έρχεται η ερωτική σχέση. Ένας από τους λόγους που ωθεί ένα άτομο στην απιστία είναι η αδυναμία κάλυψης των αναγκών του.

Προσωπικά μετατράπηκα σε άπιστη ως ψυχοθεραπεύτρια, όταν ήρθα σε επαφή με τη θεωρία και τους ανθρώπους που ερευνούν την ψυχοθεραπευτική προσέγγιση Functional Analytic Psychotherapy (FAP). Η προηγούμενη "σχέση" μου ήταν με τη Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία. Τα πηγαίναμε καλά και με βοηθούσε, αλλά ένιωθα ότι κάτι έλειπε. Περιόριζε τη δημιουργικότητά μου. Κάποιες φορές αισθανόμουν άκαμπτη. Βέβαια πάντα είχα την ασφάλεια της τεκμηριωμένης έρευνας. Μου πρόσφερε τεχνικές καλά δοκιμασμένες και τις εφάρμοζα με σιγουριά.

Ωστόσο, ήρθε η μέρα που άρχισα να λοξοκοιτάζω. Το πρώτο βήμα έγινε σε ένα συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη, όπου γνώρισα την Compassionate Focused Therapy. Με μάγεψε με τη φιλοσοφία της. Η "σχέση" μας όμως δεν μπορούσε να συνεχιστεί. Η εγγραφή μου στο σύλλογο της Acceptance and Commitment Therapy (ACT) ξύπνησε το ενδιαφέρον μου τόσο για την ACT όσο και για τη FAP.

Τα τελευταία δύο χρόνια η FAP έχει κερδίσει την καρδιά μου. Οι άνθρωποι που συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να ερευνούν τις αρχές της είναι ζεστοί, υποστηρικτικοί και άρτια καταρτισμένοι εκπαιδευτές. Αντιμετωπίζουν όλους τους εκπαιδευόμενους με αυθεντικότητα και ισοτιμία. Εφαρμόζουν τη FAP στην κλινική πράξη, ενώ ταυτόχρονα ακολουθούν τους κανόνες της και στην προσωπική τους ζωή.

Ένας από τους βασικούς κανόνες είναι η θετική ενίσχυση των υγιών συμπεριφορών του θεραπευόμενου με τρόπο αυθεντικό και ανθρώπινο. Η κοινότητα της FAP παγκοσμίως τηρεί αυτή την αρχή, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια ομάδα θεραπευτών, ερευνητών και εκπαιδευτών που έχουν πάντα ως έναυσμά τους το σεβασμό.

Η Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία παραμένει η πρώτη μου "σχέση". Δεν την ξεχνώ και την εφαρμόζω, όπου κρίνω αναγκαίο. Η FAP ωστόσο είναι πιο ώριμη δέσμευση. Οπότε, το παραδέχομαι ότι ήμουν άπιστη. Έβαλα στη ζωή μου μια καινούργια προσέγγιση που με βοηθά περισσότερο στην κλινική πράξη. Κυρίως με βοηθά, γιατί ενδυναμώνει την πίστη μου τόσο σε εμένα όσο και στους ανθρώπους που έρχονται να ζητήσουν τη βοήθειά μου.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: