Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Παρατηρήσεις περί mindfulness


Κάνω μια παύση και παρατηρώ μικρά πράγματα στον κόσμο και τον εαυτό μου. 
Οι καταστάσεις γύρω μου μπορεί να μην είναι τέλειες, αλλά εγώ είμαι ok
Είμαι γειωμένη με το εδώ και τώρα. 
Δεν κάνω πίσω, δεν αποφεύγω τίποτα. 
Παρατηρώ χωρίς να ασκώ κριτική. 
Αξιολογώ μια κατάσταση, χωρίς να σπεύσω να διορθώσω κάτι.
Βρίσκω χώρο μέσα μου. 
Προσπαθώ να βρω ησυχία, ακόμα κι αν γύρω μου υπάρχει καταιγίδα. 
Βρίσκω το κέντρο μου, είτε έξω βρέχει είτε έχει λιακάδα.

Ο διαλογισμός μοιάζει με τη σωματική άσκηση. 
Έχει αντίκτυπο καθόλη τη διάρκεια της μέρας, όχι μόνο τη στιγμή που κάνουμε διαλογισμό, γιατί οι αλλαγές στον εγκέφαλο συνεχίζουν να υπάρχουν μετά το διαλογισμό. 

Πολλές έρευνες επιβεβαιώνουν αυτές τις αλλαγές ως αποτέλεσμα του διαλογισμού. Μεγαλώνει η περιοχή εκείνη που ονομάζεται ιππόκαμπος και σχετίζεται με τα συμπτώματα κατάθλιψης. Όταν ο ιππόκαμπος μεγαλώνει, τα συμπτώματα κατάθλιψης μειώνονται. Επίσης, η αμυγδαλή μικραίνει και αυτό μεταφράζεται στη μείωση του στρες.

Θυμίζω στον εαυτό μου να ζω στο παρόν με επίγνωση χωρίς να ασκώ πίεση. Η διεργασία του mindfulness δεν εκτελείται μόνο μέσω διαλογισμού. Το περπάτημα, ο χορός, η οδήγηση, η συζήτηση και όλες οι δραστηριότητες εμπεριέχουν το mindfulness. Επιτρέπω  στον εαυτό μου να επιλέξει τη δραστηριότητα που έχει κάθε φορά ανάγκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: