Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015

Mindfulness meditation: εβδομάδα 1η


Πέρασε η 1η εβδομάδα που εφαρμόζω την πρακτική του Mindfulness Meditation. Θεωρώ σκόπιμο να μοιραστώ τις μέχρι στιγμής παρατηρήσεις μου:

  • Ενθουσιασμός την πρώτη μέρα της πρακτικής και αίσθηση ότι ο χρόνος πέρασε γρήγορα.
  • Ανυπομονησία για τα αποτελέσματα.
  • Σκέψεις που με αποσπούσαν από τη σωματική αίσθηση.
  • Παρατήρηση της αναπνοής και αίσθηση χαλάρωσης.
  • Νευρικότητα, μείωση κινήτρου για να ακολουθήσω την πρακτική.
  • Παράλειψη της πρακτικής 2 φορές.
  • Επιστροφή στην αναπνοή κάθε φορά που είχα απόσπαση προσοχής.
  • Ευγένεια προς τον εαυτό μου για κάθε συναίσθημα που ένιωθα.
  • Αίσθηση ότι τα "πρέπει" μου μαλακώνουν.
  • Αποδοχή ότι δεν υπάρχει σωστό ή λάθος στην εφραμογή του mindfulness meditation.
  • Ανοικτό πνεύμα με διάθεση διερεύνησης της κάθε στιγμής χωρίς αρνητική κριτική.
  • Αφύπνιση του συμπονετικού εαυτού μου.
  • Αίσθηση σύνδεσης με τους υπόλοιπους ανθρώπους που συμμετέχουν στην ίδια δράση και συνεισφέρουν για ένα καλό σκοπό (http://www.mindfulinmay.org/). 
Η επανάληψη και η εξάσκηση είναι τα συστατικά που δίνουν στην πρακτική ρυθμό και συνέχεια. Με την έννοια της επανάληψης ορίζεται η συστηματική εφαρμογή που πηγάζει από τη διάθεση εξερεύνησης του εαυτού μας. Η προθυμία μας να κάνουμε ακόμα μια φορά διαλογισμό και ακόμα μια φορά μας καθιστούν καθημερινούς ερευνητές των συναισθημάτων, των σκέψεων και των αισθήσεών μας. Η εξάσκηση μας απελευθερώνει δίνοντας ακόμα περισσότερο νόημα και αξία σε αυτή τη συμπεριφορά. Αν η λέξη "πρέπει" παρεισφρύσει στην καθημερινή τακτική, υπάρχει ο κίνδυνος της απότομης διακοπής της και η έλευση της απογοήτευσης.

Και η "πειραματική" διαδικασία του διαλογισμού συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια: